2+2 = ?

Neko mi je rekao da saberem sve utiske sa mojih dosadašnjih putovanja i da fino ljudima kažem gdje mi je bilo najljepše. Pa ja evo odlučila.

Uzeh ovaj monitor i tastaturu (k'o nekad hartiju i olovku), da napišem gdje mi je to bilo najljepše…I evo, čas se zagledam u neku tačku na plafonu (kao smišljam šta ću reći/napisati), čas tipkam. Jedini zvuk u ovoj sobi su tipke ove tastature…

Dakle…

Nekad davno, davno, kad sam prvi put otišla u Tursku, utisak koji je ta zemlja ostavila na mene bio je pre-di-van! Mislila sam da je Turska jedina zemlja na svijetu koja ima onakvo more, onakvu istoriju i takoto, no, kad sam ponovila put u tu zemlju, shvatila sam da je onaj „prvi put“ bio samo mladalački zanos. Možda Turska i jeste tako divna, ali sve što doživiš drugi put, nije isto kao prvi put. To važi za sve stvari u životu.

Od svih čuda i ljepota, koje su moje oči do sada vidjele, izdvojiću ova dva: Karnak i ljetovalište starih Rimljana-Pompeje. A zašto je to tako, razumije me jedino onaj ko je već bio na ovim mjestima. Ljudi su pisali maturske radove na osnovu ovih destinacija, neki diplomirali, magistrirali, doktorirali, …toliko toga se ima reći…

Karnak ima one ogromne građevine ispisane slikovnim pismom…Jedna informacija stvarno zapanjuje: hram posvećen Bogu Amunu je najveći hram na svijetu, te smatraju da bi se u njega mogla smjestiti cijela katedrala Notrdam u Parizu, što su tačno izračunali francuski arheolozi u saradnji sa geometrima!

A ova druga destinacija iz priče „Gdje mi je bilo najljepše“ počiva ispod Vezuva. A sad da se lafo malo napravim načitana šta su rekli poznati o Pompejama: Gete je rekao „Mnogo je nesreća zadesilo svijet, ali ni jedna nije donijela razonode potomstvu kao ova“. Haruko Ičikava, japanski pisac je rekao: „Nije prijatno postati dio predstave iskopane poslije 2.000 godina“, a Valter Skot je izgubljeno govorio šetajući Pompejama „Grad mrtvih, grad mrtvih“…A Samohrana djevojka tog kišnog dana  je rekla:“Mamicu im njihovu, na ulazu u Pompeje prodadoše mi kišobran za 5 eura koji se prepolovi s prvim vjetrom!“

I tako…

Moram vam nešto priznati… Ja i Aleksandar Veliki imamo nešto zajedničko: oboje nas je natjerala ista stvar da tražimo kraj svijeta…

backpacker
U svijetu, ovakvom kakav jest, postoji jedno osnovno pravilo, ono što ga je Zuko Džumhur izgovorio misleći na Bosnu, a svodi se na dvije uvijek spakirane torbe. U njih mora stati sva tvoja imovina i sve uspomene. Sve izvan je već izgubljeno. Razloge, smisao i opravdanja uzaludno je tražiti. Oni opterećuju, kao i uspomene. (Miljenko Jergović)

53 komentara

  1. @erdzana blago se tebi 🙂

    @dugo bogme nit se Aleksandar vrtio u krug a ni ja 🙂

    @Ponistra uhelaćila sam ti jaknu, dobro ne moras da mi izokola govoris to :)) Djess ti jana???!!!

    @Ti znas jel’ to opet ulje poskupilo?

  2. @Art a đe si to bila 😛 Kontam ovo, to je ono nasa loko zajebancija

    @zeleno e pa dobro je kad tako mislis, a da se izgubis ne moras ic u NY , dovoljno je prosetat do Istanbula

    @zutecizmice polako…ti imas nesto drugo sto mi koji hodamo nemamo…sigurna sam u to

  3. Jesu vala Turci ljubopitljivi, čim čuju da si iz Bosne odma kez od uha do uha sastave, a ja kad sam im rekla kako smo ih mi ovdje u mom gradu tamanili bilo im krivo plaho 🙂
    Nisam trebala da ih podsjecam na to 🙂

  4. Bio sam kojekuda, al dzaba ti sve to. Svuda mi je bilo tijesno osim u Turskoj. To je jedina strana zemlja gdje se osjecam potpuno komotan, kao kod kuce. Cak toliko da se ponekad upitam da li je Turska za mene uopce strana zemlja.

  5. A ja sam naletila negdje na netu na priču o pompejima i arheološkim pronalascima. Rekoše da je to grad perverzije i prostitucije. Našli su čitave kvartove u kojima su se nalazile isključivo javne kuće koje su imale ugrađene različite perverzne spravice i koješta. Pronađeno je jako mnogo kipova, reljefa i slikarija koje opisuju život u tim kvartovima. To je užas! Nije ni čudo što su tako završili. Al jeste, to je doista zanimljivo mjesto za posjetiti, bar nakon toga što sam ja pročitala o Pompejima. 🙂

  6. @lataif ima mnogo mjesta sem Turske gdje mozes cut ezan 🙂

    @sparkle pa kad sam pisala o Pompejima naslov sam stavila BLUDNI POMPEJI.Jeste kazu da su bili jako gresni da ih je ta katastrofa zato i stigla. i da bili su perverzni. Znali su samo za ovosvjetske uzitke: pijancenje (kazu da su imali najbolja vina) i kurvanje (uz najbolje zene koje su bile egzoticnog izgleda). Ulazila sam u JAVNU KUCU ej javnu, jos prije 2000 godina, unutra kreveti od kamena, a na zidovima slike prostitutki i razne pozicicje sta treba da rade i sl. a putokaz koji je vodio prema javnoj kuci nalazi se nekoliko metara ispred uklesan u putu u obliku penisa, ejjjj mos mislit! E jesam se raspričala o bludu, jah! Ej, pa to mi bilo ono bas interesantno, stalno sam se kikotala ko tinejdzerka dok je vodic prico :))

  7. Ma meni se čini da je fazon i uživancija dok tražiš..kraj svijeta ili početak, isto ga dodje..:)
    A Istanbul mi je svaki od četiri puta bio drukčiji,draži..kažu od 17 miliona ljudi, 2 miliona turista otprilike..Tako sam čula, ne znam jel’ tačno 🙂

  8. maa znas sta bi najvise volio!!??,ustvari,prvo sta nebi volio,nebi volio da putujem sa tobom.volio bi da te sretnem,negdje,onako da bahnes ili ti ili ja,a da ostanemo mrtvi hladni,ko to nam normalno.vise se izbjegnemo.i poslije brze bolje idemo na mjesta na kojima se necemo sresti,a nadamo se ponovnom susretu.znas,ovo je moja neka misao,istina nakaradna,ali jedne prilike sam pricao jednoj osobi o beskucniku iz kopenhagena.bas ovako sretao sam ga skoro u svakom kvartu,ali majke mi situacija i moje zdravlje su se pogorsali kada sam ga vidio u kelnu,amsterdamu,becu.pa ti evropljani ko jaje jajetu,ili sta ja znam!

  9. @semcilo a ne ne, ja bih ti je poklonila!

    @Vecky a sta to ima u Parizu sem Ajfelovog tornja? 🙂

    @Zijanita hocu u šupak svijeta! SAD!!! ODMAH!!! (lupam rukom o sto),hocu da vidim one mrave sto proizvode med, hocu da kupim jednu teglu da se ovdje pederišem malo!
    Tvoja Nastasja Mehmedovič- Raskoljnikov

    @bosniarasta a sta imas zajednickog sa Sinanom Sakićem? 😛

    @ljubicice znam gdje ti je najljepse, ti si patriota…:-P

    @dinablog pa eto, moze se reci i meni

    @filter uzmi kao prijedlog za medeni mjesec, sem ako zelis izdvojit silnu lovu pa zapičit na Mauricijus (ja bih tebi to predlozila al necu da budem bezobrazna;-)

    @Pujdo e al i ti pretjerujes 😛

    @blind jeste, tako kazu, da od 17.miliona ima 2-3 miliona turista…jao cifri zavrtoglava mi se!

    @bornholm a sta se onda nosi?

    @vijecnice mastovita vijecnice e jesi fino ti skucko scenarij u glavi 🙂 A ova prica ti je pravo interesantna: ova na kraju, taman sam pomislila da si sretao istog lika, kad ono…

  10. Sve zavisi od toga kakvi smo kao osobe i kakvim ocima gledamo na svijet i ljude …dakle nasa osobenost kolorise sva putovanja…naravo i drustvo koje je sa nama ima odredjena zaduzenja…te sve stare gradjevine stanu nam u dusu ..a zasto …pa zato sto su gradjene u posebnim okolnostima…Zato nije cudo sto sam sebe insan iznenadi pa prislono lice na zidine stare vijekovima ..da se razuvjeri da je san ili java:)
    Ti volis putovanja i sva se unosis u njih i sevap pravi cinis sto putujes!
    Ja ti od srca zelim sto vise takvih lijepih iskustava..Cmok od seke

  11. @bornholm kad sam isla na Pompeje i kabanice su prodavali, kostale 6 eura, kupila ih masa, i kroz 5 min poderale se po pola, ono deru se na pogled…

    @bezobraza pa gdje bi, ajde reci…

    @jagodo samo tamo?

    @Neral fino ti to nama napisa…

    @pcelice aaaaaa bra'o sad se sjetih i ja!!!! odlicno za busmana

Komentariši